Monday, June 28, 2010

Harapan Terkubur sbg Mimpi, Namun Doa ttp Subur di Hati

Dulu rasanya aku tak mcm skrg. bknlh nak kata yg skrg ni aku baik, tp insya Allah aku akn cuba utk memperbaiki diri dr masa ke semasa. kdg2 tu, terfikirlh jgk, knp la aku tak mcm ni dr dulu??? tak lah aku rasa menyesal mcm skrg. tp, apalah guna sesalan. kita mestilah bangkit utk memikirkan masa dpn. terus menyesali masa lalu tak akn dpt merubah apa2.

rasanya, keadaan skrg tlh memaksa diriku utk menyembunyi sifat & diriku yg sbnr. oleh sbb aku seorg jenis manusia yg bersikap malu yg agk tak bertempat, aku terasa malu utk menunjukkan diri aku yg sbnr secara keseluruhannya pd mrk. Aku risau jika diriku tak diterima. Aku ingin diterima oleh semua org di sekelilingku.

Namun, smakin hr, aku semakin menemui mrk2 yg mngkin membuat aku selesa & tak perlu sembunyikan perkara sbnr. terasa sgt seronok dgn mrk2 walaupun bknlh dpt bertemu tapi itupun sudah cukup utk mengembirakan hatiku. Aku hanya mampu berdoa agr Allah mengkabulkan doa & permintaanku. Semoga kutemui apa yg ku cari.

Walaupun bgitu, hr ini terasa amat sdih buatku krn sesuatu yg kuharapkn tak kesampaian. Walau apapun, biarlah harapan terkubur sbg mimpi, namun doa ttp subur di hati ini. "di hati ini hanya Tuhan yg tahu..."

1 comment: